Kolejki, Sterowanie DCC

Cyfrowe (DCC) sterowanie lokomotywami, akcesoriami, Kity AVT do DCC (samodzielny montaż)


#1 2012-03-04 09:07:27

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Trwają intensywne prace na rozwijaniem oprogramowania dekodera.Zrobiono:
- adresowanie długie
- obsługa 128 kroków jazdy
- programowanie DirectMode, PagedMode oraz PoM
- mapowanie wyjść
- tryb jazdy manewrowej
a) prędkość spada do wartości ustawionej w dedykowanym CV
b) definiowanie klawisza jazdy manewrowej (F3, F4 lub F5)
c) włączenie obu świateł (przód, tył)
d) blokowanie czerwonych świateł (definiowane: brak, wyjście F1, F2 lub F3)
- zwiększona precyzja przyspieszania (rozdzielczość 1ms a nie 8ms)
- CV2 i CV5 paramametrem jest napięcie (w setkach mV), a nie procentowa reprezentacja (0..255). Dekoder mierzy napięcie na torach i generuje PWM, aby utrzymać nastawione napięcie. Jest to wygodna opcja zwłaszcza  gdy booster (np ROCO) nie posiada stabilizacji napięcia.

Oprogramowanie powstaje na potrzeby nowej wersji dekodera:
- wymiary 41x18mm
- 7 wyjść funkcyjnych:
a) dwa wyjścia sterowanie światłami - wydajność 200mA
b) dwa wyjścia mocy (F1, F2) - wydajność 200mA
c) trzy wyjścia TTL (F3, F5) - wydajność 20mA
- płynne (definiowany czas) rozświetlanie/wygaszanie świateł
- rejestry ustawiające PWM dla wyjść sterowania światłami przyjmują, tak jak CV2 i CV5) napięcie w setkach mV.
- wyjście SUSI (np do sterowania dekoderem dżwiękowym)

Dalsze Prace:
- Trwają prace nad programowym PWM-em dla wyjść F1..F5


Szukam beta testerów!
Zainteresowanych proszę o kontakt.


********************************************************************************
Pod adresem r-mik.eu/_kolejki.eu/DekoderDCC_v2_0.zip znajduje się archiwum z nową wersją softu dla dekodera trakcji i oświetlenia na AtTiny85.
Opis CV:
//CV1 - Adres lokomotywy 1..127 domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV2 - Minimalne napięcie na silniku w setkach mV 0..50  domyślnie 20
// 10 - 1V
// 35 - 3,5V
// 50 - 5V
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV3 - Czas rozpędziania dla AtTiny:            0..31   
// CV3 * 8ms * prędkość_zadana(255) / 8
// np: CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.008s * 255/8 = 3,8 sekundy
//     CV3=1  daje czas rozpedziania:  1 * 0.008s * 255/8 = 0,2 sekundy
// Wpisanie 0 wyłącza funkcję
//                                                                           
//CV3 - Czas rozpędziania dla AtMega:            0..31   
// CV3 * 1ms * prędkość_zadana(255) / 1
// np: CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.001s * 255/1 = 3,8 sekundy
//     CV3=1  daje czas rozpedziania:  1 * 0.001s * 255/1 = 0,2 sekundy
// Jak widac dla AtMega czasy sa takie same, tyle, że przystpieszanie płyne
// Wpisanie 0 wyłącza funkcję
//                                                                           
// Jeśli prędkość maksymalna bedzie niższa, to czas rozpędzania zmniejszy się:
// CV3 * 1ms * prędkość_zadana(100) / 1
//     CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.001s * 100/1 = 1,5 sekundy
// Jak widac dla AtMega czasy sa takie same, tyle, że przystpieszanie płyne   
//               
// domyślna wartość 10
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV4 - Czas hamowania (reguły jak dla rozpedziania) 0..15    domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV5 - Maksymalne napięcie na silniku w setkach mV    60..160 domyślnie 120
//------------------------------------------------------------------------------//
///CV9 - Częstotliwośc PWM'a (dekoder trakcji)            0..255
// lub wypełnienie PWM'a (jeśność lamp) dla dekodera oświetlenia        0..255
//                                                                           
// b0..b3:       
//Dla AtTiny:   
//  0 - 125Hz
//  1 - 125Hz   
//  2 - 125Hz (domyślna)           
//  3 - 250Hz                    
//  4 - 500Hz                
//  5 -  1kHz               
//  6 -  2kHz           
//  7 -  4kHz                   
//  8 -  8kHz               
//  9 - 15kHz               
// 10 - 15kHz               
//                                                                           
//Dla AtMega:
//  0 -  30Hz
//  1 -  30Hz
//  2 - 125Hz (domyślna)
//  3 - 125Hz
//  4 - 500Hz
//  5 - 500Hz
//  6 - 500Hz
//  7 -  4kHz
//  8 -  4kHz
//  9 -  4kHz
// 10 - 32kHz   
//                                                                           
//Dla małych prędkości:
// b4..b5:   
//       Tiny    / Mega   
//  00 - 125Hz   /  30Hz
//  01 - 250Hz   / 125Hz
//  10 - 500Hz   / 500Hz
//  11 -    1kHz /   4kHz
//
//Próg zmiany ze startowej wartości PWM warość podstawową:
// b6..b7   
//  00 - zawsze podstawowa (PWM z bitów b0..b3)   
//  00 - 12%
//  00 - 24%   
//  00 - 36%   
//   
// Wartość domyslna 2
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV10 - wypełnienie PWM'a (jeśność lamp w przedsionkach)    0..255   
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV11 - Czas w ms od braku transmisji do wyłączenia silnika 0..255 domyślnie 100
//  lub przejscia na jazdę analogową
//  np: CV11 = 127 da czas TimeOut 0.001s * 127 = 127 ms   
// To czy silnik sie zatrzyma, czy bedzie jazda analogowa zależy od CV29
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV12 - wypełnienie PWM'a (jeśność lamp końca składu)    0..255   
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV17,18 - Adres rozszerzony dekodera.                101..9999//
// CV17 - starsza część adresu,           
// CV18 - młodsza część adresu.           
// Aktywny tylko, gdy jest skonfigurowany w CV29
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV24    - jazda manewrowa:                       
//    b0, b1 - aktywacja jazdy manewrowej funkcją:       
//        00    - brak jazdy manewrowej           
//        01    - F3                           
//        10    - F4                       
//        11    - F5                       
//    b2    - włączenie jazdy z prędkością zmniejszoną (CV25)       
//    b3    - równoczesne włączenie FR i FH           
//    b4.b5    - wyjście blokujace czerwone światła:   
//        00    - brak blokady               
//        01    - F1                   
//        10    - F2                   
//        11    - F3               
//  b6 - wolny               
//  b7 - wyłączenie w trybie manewrowym przyspieszania i zwalniania   
// domyślna wartość 14
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV25 - Maksymalne napięcie podczas jazy manewrowej (w 100mV, jak dla CV2 i CV5)     domyślnie 60
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV27 - Decoder Automatic Stopping Configuration
// (+1) Bit0 = "1" Zatrzymanie gdy odchyłka dodatnia i jedzie do przodu
// (+2) Bit1 = "1" Zatrzymanie gdy odchyłka ujemna i jedzie do tyłu
// (+4) Bit2 = "1" zmienia reakcję na kierunek
//Domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV29 - Konfiguracja dekodera - domyślnie 2       
//  (+1) Bit0 = "0" - DIR normal, "1" - DIR reversed (zamienione kierunki jazdy)
//  (+2) Bit1 = "0" 14 kroków, "1" - 28 kroków
//  (+4) Bit2 = "0" tylko DCC (brak transmisji to stop), "1" - Analog możliwy (gdy brak transmisji)
//         Bit3 = "0" dekoder tylko odbiera rozkazy, "1" = Power Source Conversion Enabled, See CV#12 for more information,
//       Bit4 = "0" prędkość kontrolowana przez CV2,5,6, "1" indywidualna tablica prędkości (CV66..CV95)
//         Bit5 = "0" adres jednobajtowy, =1 adres rozszeżony
//Bit 6 = Reserved for future use.
//Bit 7 = Accessory Decoder: "0" = Multifunction Decoder, "1" = Accessory Decoder (see CV #541 for a description of assignments for bits 0-6)
//------------------------------------------------------------------------------//

//CV30 - czas rozświetlania świateł    1..31    domyslnie 8
//CV31 - czas wygaszania świateł    1..31    domyslnie 2
// Czas rozświetlania przednich równy: CV30 * CV40 * 1ms/4
// np: dla: CV30=16, CV40=255:              1 * 255  * 1ms/4 = 1 sek   
//                                                                           
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega    !!!   
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV40 - napięcie na wyjściu świateł przednich w setkach mV            0..160
//CV41 - napięcie na wyjściu swiatła tył                        0..160
//CV42 - napięcie na wyjściu F1                                0..160   
//CV43 - napięcie na wyjściu F2                                0..160
//    Domyślnie 120
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega    !!!   
//------------------------------------------------------------------------------//
//Rejestry konfigurujące wyjścia funkcyjne (mapowanie):            0..28   
//Przykład:    CV71 = 1 - wyjście 1 kontrolowane funkcją F1       
//            CV72 = 3 - wyjście 2 kontrolowane funkcją F3   
//            CV73 = 0 - wyjście 3 wyłączone       
//               
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega    !!!   
//
#define    defCV71                1
#define    defCV72                2
#define    defCV73                3
#define    defCV74                4
#define    defCV75                5
#define    defCV76                6
#define    defCV77                7

//------------------------------------------------------------------------------//
//CV134 - poziom sygnału po którym nastapi zatrzymanie lokomotywy przy asymetrii na szynach
// Jeden bit to napięcie: 1.1V / 1024 * (100/4,3) = 2,5mV dla nowych płytek
// dla starych:                5V / 1024 * (22/4,3)  = 2,5mV
//
//------------------------------------------------------------------------------//
#define    defCV134    8


//---------------------------------------
Zachęcam do testowania.


Dekoder http://sklep.avt.pl/go/_search/full_sea … 0&type=all jest już dostępny w AVT. Wersja do montażu 36zł. Cena zmontowanego i uruchomionego dekodera 49zł.

Offline

 

#2 2013-04-12 10:13:00

longos

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2013-04-12
Posty: 1
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Witam !

Zamontowałem w SP42 od Piko dekoder AVT5355 (widniała na nim data 03-04-2013, zakładam, że ma nowy soft). Zasadniczo sprawuje się całkiem nieźle, jednakże zdradza dziwne zachowania:
- po postawieniu na tory, mimo prędkości 0 cały czas słychać "mruczenie" z wnętrza lokomotywy - tak jakby PWM cały czas był podawany na silnik Lokomotywa jednak rusza prawidłowo, dopiero po podaniu prędkości >0.
- przednie światła czerwone, przy wyłączeniu oświetlenia, cały czas się lekko świecą. Po załączeniu oświetlenia białego - gasną, po załączeniu czerwonego po prostu rozjaśniają się mocniej. Myślałem, że to wina niedomykającego się MOSFET'a, wymieniłem go na BCR112 - efekt taki sam.

Ktoś ma pomysł, skąd takie zachowanie ?

Tomek

Offline

 

#3 2013-04-19 10:08:49

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Na stronie http://kolejki.biz.pl/elektronika.php jest poprawka rozwiązująca problem lekkiego świecenia czerwonego światła. Poprawkę na buczenia silnika może uda się umieścić dziś.

Poprawka likwidująca buczenie silnika znajduje się pod adresem http://kolejki.biz.pl/projekty/DekoderD … ega168.zip

Poprawiona obsługa CV24 http://kolejki.biz.pl/projekty/DekoderD … ega168.zip

Proszę o wypowiedzi, czy poprawki działają jak należy.

Offline

 

#4 2013-04-20 11:08:50

cyklista

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-04-03
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Witam,

Na wstępie dziękuję za nadesłany plik z poprawkami.

Co do zauważonych poprawek to:
- wyjście FR (RH) działa poprawnie
- można wyłączyć jednoczesne świecenie FL (FH) i FR (RH) przy włączonej jeździe manewrowej
- działa F5, F6 i F7
- działa mapowanie CV24

Brak całkowitego wyłączenia PWM na silnik przy prędkości "0", wcześniej też zauważyłem ale zapomniałem nadmienić w mailu. Teraz jest OK.

Co do jednoczesnego świecenia świateł przednich i tylnych przy jeździe manewrowej chodziło mi o możliwość wyłączenia tej funkcji a wcześniej tego nie było.
Do odpowiednich sygnałów takich jak: światła manewrowe zależne od kierunku jazdy, światła jazdy "pod prąd" mam zastosowany enkoder. Teraz przy prawidłowym działaniu wyjść funkcyjnych mogę odpowiednio sterować światłami.

Marek.

Offline

 

#5 2013-04-21 18:19:52

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

W poniedziałek powinny pojawić się kompilacje dla Mega88 oraz dla Hardware Beta i cpu M88 i M168.
Planuję napisać oprogramowanie w wersji obsługującej wszystkie światła PKP. Mam jednak mały dylemat. Dekoder ma 6 wyjść wysokonapięciowych oraz 3 TTL. Aby wygenerować większość świateł PKP wystarczy 6 wyjść:
- przód prawy biały
- przód lewy biały
- tył prawy biały
- tył lewy biały
- przód czerwony
- tył czerwony
Aby wygenerować wszystkie sygnały potrzeba 8 wyjść:
- przód prawy biały
- przód lewy biały
- tył prawy biały
- tył lewy biały
- przód prawy czerwony
- przód lewy czerwony
- tył prawy czerwony
- tył lewy czerwony
Można użyć wyjść TTL godząc się, że mogą one sterować tylko diodami LED.
Dochodzi jeszcze problem lokomotyw z trzema światłami białymi.

Dzięki zmianie oprogramowania, nie będzie potrzebne stosowanie enkodera.
Jakieś propozycje, które światła są niezbędne?
Zrobię mapowanie wyjść, więc czy wyjście będzie TTL czy wysokonapięciowe będzie sprawą nieistotną.

Pozostaje jeszcze problem ile eFek na to zużyć? W lokach mam dodatkowe dekodery dźwiękowe, więc zaczynają pojawiać sie problemy. Mogę oczywiście pod jedną eFką zaimplementować kilka funkcji, wybieranych kolejnymi naciśnięciami przycisku.

Czekam na propozycje.




********************************************************************************
Na http://kolejki.biz dostępna jest najnowsza wersja softu dla dekodera. Zmiany:
- Poprawiona obsługa CV24 (wyłączanie obu świateł)
- Wyłączone buczenia silnika na postoju
- Wyłączone żarzenie RH w stanie off

Wersja dla AtMega88 nie będzie już rozwijana - brak pamięci


Dysponuję jeszcze laminatami w wersji beta. Chętnie je rozdam osobom, które zechciały by  testować dekoder.

Offline

 

#6 2013-04-23 08:49:28

cyklista

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-04-03
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Przy wysterowaniu bezpośrednim diod do wygenerowania wszystkich sygnałów świetlnych, niestety potrzeba aż 10 wyjść.
Lokomotywy PKP posiadają po trzy światła białe. Jedynie większość parowozów ma po dwa światła.
Obawiam się, że przy braku enkodera czy też kluczy diodowo-tranzystorowych nie da rady uzyskać wszystkich sygnałów.
Problem ten wielokrotnie poruszany był na forum modelarskim.

Stosując 6 wyjść dekoder obsłuży tylko:
- wszystkie białe
- czerwone tylko przy włączonych białych z możliwością wyłączenia (jazda bez lub z wagonami)
- manewrowe zależne od kierunku jazdy, z opcją tylko z prawej strony (parowóz), bez czerwonych

Do obsługi powyższych świateł należałoby wykorzystać funkcje F0 oraz trzy funkcje F.
Dla przykładu: F3 - manewrowe (najczęściej używany przez producentów), F4 - czerwone oraz F5 - krótkie-długie.

Do funkcji F0 powinny być przypisane po dwa wyjścia.

Przy zastosowaniu 10-ciu wyjść aby uzyskać wzsystkie światła wystarczy Fo oraz cztery dowolne funkcje.
Np.:
- F0 - wszystkie białe - słabe (krótkie)
- F0 + F3 - manewrowe
- F3 - manewrowe, tylko z prawej strony
- F4 - czerwone
- F5 - jazda po niewłaściwym torze (białe prawe i górne + czerwone lewe)
- F5 + F0 - postojowe (białe prawe i lewe, przygaszone)
- F3 + F5 - awaryjne (białe górne razem z czerwonym prawym i lewym)
- F6 + F0 - białe mocne - długie
Wszystkie światła zgodnie z kierunkiem jazdy, z uwagą co do manewrowych
Czerwone można włączyć tylko wtedy gdy włączone jest światło czołowe, z blokadą przy manewrowych.

Do tych 10-ciu wyjść brakują jeszcze dwa do oświetlenia kabiny. Ale to już taki mały dodatek.

W tej sytuacji wydaje się, że najlepsze rozwiązanie to pierwsza opcja i dołączenie układu włączania sygnału Pc2 (jazda po niewłaściwym torze).
Pozostałe wyjścia można wykorzystać do oświetlenia kabiny lub elektrycznych sprzęgów.

Offline

 

#7 2013-11-22 18:50:09

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Dostępny jest nowy soft http://kolejki.keed.pl/projekty/Dekoder … 0_rev5.zip.
Poprawiono funkcjonalność ABC (wycofanie z pod semafora) oraz dodano światła krótkie. Światła krótkie załączają się co drugie użycie F0. Zapraszam do testowania.

Proszę o kontakt osoby zainteresowane testowaniem nowych funkcjonalności.

Offline

 

#8 2013-12-12 18:13:26

emozioni

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 1
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

kupiłem dekoder Avt 5355 zamontowałem do starego pikolka i śmiga aż miło, niestety świateł brak , a wejścia funkcyjne podają napięcie, lecz po wyłączeniu funkcji na myszy - napięcia nie wyłączają. Kupiłem dwa dekodery i w drugim mam to samo. Pomocy - co czynić
Dodam, że cena dekodera atrakcyjna i jazda na trójpolowych silnikach piko starego typu zdumiewająco poprawna - ale światła ...

Offline

 

#9 2013-12-31 21:41:30

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

emozioni napisał:

kupiłem dekoder Avt 5355 zamontowałem do starego pikolka i śmiga aż miło, niestety świateł brak , a wejścia funkcyjne podają napięcie, lecz po wyłączeniu funkcji na myszy - napięcia nie wyłączają. Kupiłem dwa dekodery i w drugim mam to samo. Pomocy - co czynić
Dodam, że cena dekodera atrakcyjna i jazda na trójpolowych silnikach piko starego typu zdumiewająco poprawna - ale światła ...

Prosze o kontakt na slawomir.skrzynski@ep.com.pl.

Offline

 

#10 2014-01-12 16:00:00

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Prawdopodobnie, zanim powstanie nowa mniejsza wersja AVT-5355 czy dekoder dźwięku po SUSI pojawi się dekoder funkcji po SUSI. W dobie wszech obecnych ledów, pomyślałem aby dekoder funkcji nie miał końcówki mocy. Wszystkie wyjścia będą TTL 5V. Czy takie rozwiązanie byłoby akceptowalne? Mogą być dwie wersje, mniejsza (gabarytowo) bez końcówki mocy, większa z wyjściami mocy OC. Myślę też o zaimplementowaniu "świateł PKP" przez odpowiednie skonfigurowanie CV.

Offline

 

#11 2014-01-13 13:41:21

Mlody

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-01-13
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

r-mik napisał:

Prawdopodobnie, zanim powstanie nowa mniejsza wersja AVT-5355 czy dekoder dźwięku po SUSI pojawi się dekoder funkcji po SUSI. W dobie wszech obecnych ledów, pomyślałem aby dekoder funkcji nie miał końcówki mocy. Wszystkie wyjścia będą TTL 5V. Czy takie rozwiązanie byłoby akceptowalne? Mogą być dwie wersje, mniejsza (gabarytowo) bez końcówki mocy, większa z wyjściami mocy OC. Myślę też o zaimplementowaniu "świateł PKP" przez odpowiednie skonfigurowanie CV.

I tu jest dobry trop. Dekoder funkcyjny, ale najbardziej uniwersalny jaki tylko może powstać. Nie po SUSI, tylko z normalnym odbiorem sygnału DCC. Maksymalnie ile się da wyjść funkcyjnych, logiczne mapowanie (NMRA), dodatkowo można zrobić mapowanie "grupowe" - typowe sygnały PKP. Oczywiście regulacja PWM dla wyjść, możliwość płynnego rozjaśniania/ściemniania itd.
Ale się rozmarzyłem:)

Offline

 

#12 2014-01-15 21:10:06

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

cyklista napisał:

Przy wysterowaniu bezpośrednim diod do wygenerowania wszystkich sygnałów świetlnych, niestety potrzeba aż 10 wyjść.
(...)
Przy zastosowaniu 10-ciu wyjść aby uzyskać wzsystkie światła wystarczy Fo oraz cztery dowolne funkcje.
Np.:
- F0 - wszystkie białe - słabe (krótkie)
- F0 + F3 - manewrowe
- F3 - manewrowe, tylko z prawej strony
- F4 - czerwone
- F5 - jazda po niewłaściwym torze (białe prawe i górne + czerwone lewe)
- F5 + F0 - postojowe (białe prawe i lewe, przygaszone)
- F3 + F5 - awaryjne (białe górne razem z czerwonym prawym i lewym)
- F6 + F0 - białe mocne - długie
Wszystkie światła zgodnie z kierunkiem jazdy, z uwagą co do manewrowych
Czerwone można włączyć tylko wtedy gdy włączone jest światło czołowe, z blokadą przy manewrowych.

w E-1 nie znalazłem postojowych i awaryjnych. Te światła są włączone z przodu i tyłu, czy z przodu a opcjonalnie (bez składu) z tyłu?

Offline

 

#13 2014-01-17 22:25:22

Paul

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-01-17
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Translated by Google translate!!

Cześć ,

Niestety nie znam języka polskiego . Trtzden próbuję uzyskać odpowiedź na moje pytania.
Z pomocą Google Translate , mam dekoder DCC wbudowany 5201 ( na płycie testowej )
Niestety nie mogę go uruchomić.
Programowanie adresu lub odczytać adres nie działa.
Zmierzyćnastępujące :
Wszędzie tam, gdzie muszą być5v jest obecny.
Ponadto, + 15 V zmierzyć tam, gdzie powinny .
Napięcie DCC w Tiny 85 na pin 2 i 7 3Volt góry ( z oscyloskopu mierzonej )
Napięcie wyjściowe do sterownika silnika do pin 3 5V =
Napięcie wyjściowe do sterownika silnika do pin 5 = 5V
Light pen 1 5V =
Light pen 5 5V =

Mam firmware V2 AVT 5201_v2.0_rev12101710.HEX
i Dekoder_Trakcji_v1.2DCC.EEP
zaprogramowane w ATTINY85

AVT - 5201_v2.0_rev12101710.eep moim zdaniem może nie działać z powodu dziwnych wartości , które są określone . Ale jeśli próbowałem .

Proszę dać mi języka niemieckiego , ale jestem holenderski i dominujący, niestety nie po polsku!

Nadzieję na szybką odpowiedź ,

Pozdrowienia z Holandii

Paul

Hallo zusammen,

Leider beherrsche ich die Polnische Sprache nicht. Trtzden versuche ich hier eine Antwort auf meine Fragen zu bekommen.
Mit Hilfe von Google Translate habe ich den DCC Decoder 5201 gebaut (auf eine pruefplatte)
Leider bekomme ich ihn nicht zum laufen.
Programmierung  der Adressen oder auslesen der Adressen funktioniert auch nicht.
Ich messe folgendes:
Überall wo es sein muß ist die 5v anwesend.
Auch die + 15 Volt messe ich wo sie sein soll.
DCC Spannung an Tiny 85 an Stift 2 und 7 ist 3Volt Top (mit Oszilloskop gemessen)
Ausgangsspannung zur motortreiber an Stift 3   5V=
Ausgangsspannung zur Motortreiber an Stift 5    5V=
Licht Stift 1    5v=
Licht Stift 5    5v=

Ich habe die Firmware V2  AVT-5201_v2.0_rev12101710.HEX
und Dekoder_Trakcji_v1.2DCC.EEP
programmiert in den ATTINY85

Die AVT-5201_v2.0_rev12101710.eep kann meiner meinung nach nicht funktionieren wegen die merkwürdigen werte die vorgegeben sind. Habe ich aber ausprobiert.

Vergebe mir bitte die deutsche Sprache , ich bin aber Niederländer und beherrsche leider kein polnisch!

Hoffe auf eine baldige Antwort,

Gruss aus den Niederlanden

Paul

Ostatnio edytowany przez Paul (2014-01-18 15:29:15)

Offline

 

#14 2014-01-20 08:09:50

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Überprüfen Sie die Einstellung fuses. Es sollte:
.extended    = 0xFF,
.high            = 0xDD,
.low            = 0xC2,


Ich würde AVT-5355 empfehlen, ist leistungsfähiger als der AVT-5201

Offline

 

#15 2014-01-24 17:45:00

Paul

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-01-17
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Ich habe nochmals versorgt mit die 5201 .EEP und .HEX Dateien und  mit angegebenen Fuses. Leider keine Änderung feststellbar.  Auslesen oder programmieren de CV's noch immer nicht möglich.

Software 5355 ist natuerlich zu groß für den Tiny85. Ich habe leider keine Atmega 168 zum testen.

Mir kommt es aber merkwürdig vor (bei den 5201) das in der .EEP Datei die Decoderadresse mit DC HEX  (220 Dez.) versehen ist. CV 134 und 136 fehlen komplett.
Es kommt mir so vor als sind alle Eprom Daten um eine Stelle nach rechts verschoben. Hoffentlich ist dies nicht auch in der HEX Datei der Fall.

Inhalt der mitgelieferten .EEP Datei:

00  DC 03 14 0A 03 78 02 00 0C 00 00 64 CD 3C 03 02
01  02 08 78 78 78 78 01 02 03 04 05 06 00 00 00 00
02  00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0A 80 FF FF FF FF
03  FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
04
05
06
07
08   
09  .. .. .. .. .. ?? .. ?? .. .. .. .. .. .. .. ..

Oder liege ich da total falsch?

Gruss, Paul

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.hodwg.pun.pl www.dkk-rp.pun.pl www.gimnazjum13.pun.pl www.lesnictwo.pun.pl www.naszaf.pun.pl